20/02/2023

Een van de wensen, opgehangen in de kerstwensboom van de Lionsclub Maarn-Maarsbergen, kwam van het echtpaar Eckhardt. Door een werkverband van een aantal jaren in de Oekraïense stad Chernihiv hebben zij goede contacten in deze stad. De familie Eckardt vroeg om een donatie voor het aanschaffen van 65 multifunctionele draagbare LED-lampen, oplaadbaar door ingebouwde zonnecellen. Via hun contact Victoria Filatova van de stichting Aratta (een NGO die humanitaire hulp geeft aan ziekenhuizen, scholen en kinder-, wees- en bejaardenhuizen) konden deze LED-lampen worden verdeeld onder de doelgroep van minder bedeelde families en alleenstaande en werkeloze ouders met veel (pleeg)kinderen in Chernihiv en omstreken. Door de oorlogssituatie is de stroomvoorziening regelmatig onderbroken; deze LED-lampen komen daarom zeer van pas.

Dankbare Oekraïners met hun LED-lampen, gedoneerd door de Lionsclub Maarn-Maarsbergen. Rechts boven Victoria Filatova

Dankbare Oekraïners met hun LED-lampen, gedoneerd door de Lionsclub Maarn-Maarsbergen. Rechtsboven Victoria Filatova