06/10/2022

Afbeelding met tekst

Automatisch gegenereerde beschrijving

‘Een betere wereld

met gelijke kansen op zorg en genezing

voor kinderen met kanker’

Kinderoncoloog Professor Gertjan Kaspers sprak dinsdag 18 oktober 2022 in De Twee Marken over ‘Een wereld zonder kinderkanker’.

Dinsdag 18 oktober 2022 hiels de internationaal vermaarde arts en kinderoncoloog Professor Gertjan Kaspers van het Prinses Máxima Centrum een geweldige lezing over de verbetering van de overlevingskansen van kinderen met kanker, niet alleen in Nederland maar wereldwijd. Zijn missie is elk kind met kanker genezen, met een optimale kwaliteit van leven.

Kaspers is tevens oprichter en voorzitter van de Stichting World Child Cancer NL. Missie van de stichting is ‘Een betere wereld met gelijke kansen op zorg en genezing voor kinderen met kanker’. WCC NL werft fondsen om het Academy & Outreach-programma van het Prinses Máxima Centrum te ondersteunen. Via dit programma wordt er wereldwijd met partnerziekenhuizen samengewerkt. Deze samenwerkingen zorgen voor een win-win-situatie, waarbij kinderen met kanker in zowel arme als rijke landen profiteren van de opgedane kennis en kunde.

De lezing was georganiseerd door Lionsclub Maarn-Maarsbergen en biedt een zeer bijzondere en niet te missen kans om te horen en te zien hoe Kaspers en zijn collega’s successen boeken bij het behandelen van kinderkanker.